Regulament

 


Cupa 1 Mai la Fotbal
- editia I -
26 aprilie - 1 mai 2013





1.PRECIZĂRI PRELIMINARE
Regulamentul prezent a fost creat pentru a asigura siguranţa participanţilor şi o bună desfăşurare a competiţiei.
Participarea la competiţia „Cupa 1 Mai la Fotbal” (numită în continuare „C1MF” sau „competiţie”) în orice calitate (jucător, arbitru etc) implică acceptarea tuturor menţiunilor precizate în acest Regulament.

2. DATE GENERALE PRIVIND COMPETIŢIA
Competiţia este organizata de "Sport in Barnova" si "Cheers Events".
Prezentul regulament are caracter oficial şi poate fi modificat de către organizatori doar cu anunţarea în prealabil a echipelor participante.
Participarea la această competiţie se face prin urmarea etapelor prevăzute în procesul de înscriere, iar întreaga competiţie se desfăşoară conform prezentului Regulament.

3. ÎNSCRIEREA ÎN COMPETIŢIE
- înscrierea se face între 18 aprilie şi 24 aprilie 2013;
- echipele care doresc să se înscrie în competiţie vor aduce la cunostinta organizatorilor în perioada de înscriere pe lângă lotul de jucatori si denumirea echipei, culoarea echipamentului folosit (eventual al celui de rezerva), stema echipei daca exista si numele delegatului oficial care poate fi si component al lotului de jucători.;
Taxa de participare la turneu este de 260 lei/echipa, ceea ce reprezinta cheltuielile cu chiria terenului de joc, arbitri, premii şi alte cheltuieli de ordin tehnic şi organizatoric.
  
4. DATE PRIVIND DESFĂŞURAREA COMPETIŢIEI
“C1MF” se va desfăşura in perioada 26 aprilie - 1 mai, conform “Programului competiţiei”, pe care “Organizatorul” îl va pune la dispoziţie tuturor participanţilor şi îl va publica pe site-ul www.sportinbarnova.blogspot.com. "Organizatorul" îşi rezervă dreptul de a modifica la orice moment programul competiţiei, dar nu înainte de a informa publicul printr-un mesaj pe site-ul competiţiei sau în orice altă modalitate adecvată, aşa încât să asigure aducerea la cunoştinţa participanţilor a modificărilor survenite.
Meciurile se vor desfasura pe terenurile sintetice  din incinta liceului "Mihail Sturdza Iasi".

- participă 12 echipe;
- se vor forma 3 grupe a cate 4 echipe
- in grupe se joaca dupa sistemul fiecare cu fiecare
- primele două clasate în fiecare grupă si cele mai bune doua locuri 3, se califică în sferturi de finala unde vor juca dupa sistemul:
                                locul 1 din grupa A - locul 3 din grupa A,B sau C
                                locul 2 din grupa B - locul 2 din grupa C
                                locul 1 din grupa B - locul 3 din grupa A,B sau C
                                locul 1 din grupa C - locul 2 din grupa A                              
- castigatoarele acestor patru sferturi de finala vor juca semifinale, iar invingatoarele din semifinale vor disputa finala mare, invinsele urmand sa se lupte in finala mica pentru locurile 3-4.
- programarea partidelor poate suferi modificări doar în cazuri de forţă majoră şi doar din motive obiective ale organizatorilor;
5. STRUCTURA ECHIPELOR PARTICIPANTE SI NUMĂRUL JUCĂTORILOR
 - vârsta minimă de participare este de 15 ani împliniţi in ziua jocului;
 - fiecare echipa va avea un lot format din maxim 10 si minim 7 jucatori
 - echipa aliniată la începutul unei partidei va fi formată din 6 jucători (5 jucători de camp şi un portar);
 - o echipa nu poate continua sau incepe un meci in cazul in care din diferite motive are mai putin de 4 jucatori pe teren (3 jucători de camp si un portar).
- va pierde meciul cu 3-0 echipa ce nu poate alinia la startul cât şi pe parcusrsul meciului minim 3 jucători de camp si un portar;
 - delegatul fiecărei echipe este obligat să semneze raportul de arbitraj înainte de inceperea partidei;
- pe lista depusă la înscriere nu se mai pot adăuga jucători pe parcursul competitiei                                         
- componentii echipelor vor purta obligatoriu tricouri de aceeasi culoare si vor pastra aceleasi numere de pe tricou pe durata intregii competitii;
- au drept de joc doar acei jucători care au fost menţionaţi în formularul de înscriere depus pe numele echipei participante;
- un jucător înscris pe tabelele de participare validate de "Organizator", nu are drept de joc, în acelaşi timp, pentru nicio altă echipă participantă la “C1MF”;

6. INCORECTITUDINI SI COMPORTAMENT NESPORTIV
a) organizatorul va acorda victoria echipelor adverse cu 3-0 în meciurile în care echipele folosesc jucători care nu au fost menţionaţi în formularul de înscriere şi/sau care nu şi-au dat acordul pentru precizările din prezentul regulament.
b) Injuriile la adresa arbitrilor sau componentilor echipei adverse se vor sanctiona cu cartonas rosu.
c) Jucatorul care primeste cartonas rosu ca urmare a cumulului de cartonaşe galbene (două în acelaşi joc) va fi eliminat, iar echipa din care face parte va juca in inferioritate numerica 5 minute, dupa care poate introduce un alt jucator in teren.
d) Jucatorul care primeste cartonas rosu direct va fi eliminat,  iar echipa din care face parte va juca in inferioritate numerica 10 minute, dupa care poate introduce un alt jucator in teren.
e) jucătorul eliminat, pentru orice cauză, va fi obligat să părăsească incinta terenului de joc;
f) jucătorul eliminat pentru primirea unui cartonas roşu sau cumul de cartonaşe galbene (două în acelaşi joc) nu va fi suspendat pentru jocul următor. Însa funcţie de gravitatea faptei, poate fi sancţionat de către comisia de disciplină cu excluderea definitivă din competiţie. Aceleaşi sancţiuni se pot aplica atât jucătorilor de rezervă eliminaţi;
g) Orice acte de violenta sunt interzise pe teren si in incinta bazei sportive in timpul desfasurarii meciurilor, in caz contrar arbitrul putand dispune oprirea meciului.
h) Actele de violenta la adresa arbitrului, a jucatorilor sau a altor persoane, atrag excluderea din campionat, a jucatorului respectiv.

7. PROCEDURA DE ÎNLOCUIRE
- pe durata partidei numărul înlocuirilor este nelimitat;
- jucătorul înlocuit poate participa din nou la joc;
Procedura de înlocuire se efectuează regulamentar în următoarele situaţii:
- schimbarea poate fi efectuata numai în dreptul liniei care desparte cele două jumătăţi de teren fara acordul arbitrului, doar in cazul schimbarii de portar fiind necesar acordul arbitrului;
- jucătorul înlocuit trebuie să părăsească terenul de joc;
- jucătorul de rezervă poate intra pe terenul de joc după ieşirea jucătorului pe care trebuie să-l înlocuiască;
- procedura de înlocuire este efectuată în momentul în care jucătorul de rezervă pătrunde pe terenul de joc; din acest moment jucătorul înlocuit devine jucător de rezervă;
- jucătorii de rezervă se află sub autoritatea arbitrului, indiferent dacă participă sau nu la joc;

8. REGULI GENERALE
a) Sunt interzise cu desavarsire intrarile prin alunecare asupra jucatorilor, toate acestea fiind sanctionate cu lovitura libera de catre arbitru astfel:
- cu lovitura libera directa daca prin alunecare se produce un fault sau exista intentie evidenta de a produce un fault;
- cu lovitura libera indirecta daca alunecarea se produce cu intentia clara de a juca mingea si nu are ca urmare producerea unui fault.
b) Aut de margine se va dicta in momentul in care mingea depaseste liniile de delimitare a terenului.
c) Aut-ul de margine se va executa cu piciorul fara ca jucatorul care il executa sa depaseasca linia de delimitare a terenului.
d) Aut-ul se va executa in termen de maxim 5 secunde din momentul pozitionarii mingii in locul de executare in caz contrar se va executa de catre cealalta echipa.
e) Aut-ul de poarta se va executa cu mana de catre portar din interiorul suprafetei de poarta.
f) Portarul nu are voie sa prinda cu mainile o minge trimisa intentionat inapoi de catre un coechipier cu piciorul.
g) Mingea jucata cu mana de portar din propriul careu si trimisa in poata adversa va fi considerata gol valabil, chiar daca mingea nu va fi atinsa de nici un jucator din momentul repunerii si pana la intrarea in poarta.
h) La executarea loviturilor libere directe si indirecte, zidul va fi asezat de arbitru la o distanta de 5 metri de locul in care se afla mingea.
i) In incinta de joc pot intra doar jucatorii, antrenorii, delegatii echipelor care sunt inscrisi pe raportul de arbitraj si organizatorii;
j) Echipele au dreptul sa dispute jocul doar dupa ce si-au completat raportul de arbitraj.

9. CONTESTAŢII - COMISIA DE ORGANIZARE ŞI DISCIPLINĂ
- orice echipă are dreptul de a face contestaţie impotriva omologării jocurilor cu rezultatul de pe teren, înainte, la pauză sau la sfârşitul meciului;
- contestaţiile vor fi luate în considerare de către “Comisia de Disciplina” doar în cazurile în care ele au acoperire conform regulamentului competiţional;
- în cazul în care se constată de catre "Organizator" sau se depune contestaţie din partea unei echipe, iar echipa contestată a încălcat una din prevederile menţionate în regulament sau a folosit un jucător neprecizat în raportul de arbitraj, va pierde jocul cu 3-0;
- contestaţiile se depun în scris si se menţionează obiectul contestaţiei;
- rezultatul contestaţiei, aprobat “Organizator”, va fi comunicat ambelor părţi;

10. ECHIPAMENTUL JUCĂTORILOR
a) Siguranţa:
- echipamentul sau ţinuta jucătorilor nu trebuie în nici un caz să prezinte vre-un pericol pentru ei însăşi sau pentru ceilalţi jucători;
b) Echipament de bază:
- tricou (pe spatele tricourilor se aplică vizibil o numerotare de la 1 la 99);
- şort;    
- jambiere;
- incalţăminte sport;   
c) Portarul :
- poate purta şi pantaloni lungi;
- tricoul trebuie sa fie diferit de cel al coechipierilor si al adversarilor, respectiv de cele ale arbitrilor;
d) Jucătorul care îndeplineşte funcţia de căpitan de echipă trebuie sa fie identificat printr-un semn distinctiv (banderolă);
e) In cazul în care la ora meciului două echipe vor avea tricouri de nuanţe identice sau foarte similare (greu de diferenţiat), organizatorul sau arbitrul va stabili prin tragere la sorţi echipa care va trebui să folosească pe durata respectivului meci veste înlocuitoare, de o nuanţă vizibil diferită, şi să renunţe la propriul echipament.

11. ARBITRUL
Pentru conducerea fiecarei partide va fi delegat un arbitru desemnat de "Organizatori" care va veghea la aplicarea regulilor de joc si a cărui autoritate şi exerciţiu al drepturilor vor incepe de îndată ce el a intrat pe terenul de joc şi vor dura până în momentul în care va părăsi terenul.
Drepturi şi obligaţii:
- veghează la aplicarea regulilor de joc;
- are dreptul de a opri jocul pentru orice încălcare a regulamentului, de a suspenda sau de a intrerupe definitiv partida în cazul unor evenimente neprevăzute sau neaşteptate;
- ia atitudine împotriva jucătorului care are o comportare nesportivă, îl va avertiza, iar, în cazul infracţiunilor grave va dispune eliminarea acestuia;
- hotărăşte dacă mingea adusă pentru joc corespunde cerinţelor jocului de fotbal;
- este responsabil cu cronometrarea timpului de joc;
- consemnează numărul de pe tricoul (sau numele) marcatorilor;
- la sfârşitul partidei arbitrul consemnează pe foaia de arbitraj motivul eliminărilor pentru cartonaşele roşii;
- deciziile luate de arbitru pe terenul de joc sunt definitive şi irevocabile;

12. DURATA JOCULUI
a) Vor fi doua reprize a cate 20 minute fiecare cu o pauza de maxim 5 minute intre ele.
b) Fiecare repriză trebuie prelungită pentru a se recupera tot timpul pierdut din cauza:
- examinării jucătorilor accidentaţi aflaţi pe terenul de joc;
- orice altă cauză;
- durata pentru adăugarea timpului pierdut cu intreruperile de joc este la latitudinea arbitrului.
c) Echipele au obligatia sa se prezinte la meci cu  minim 15 minute inainte de ora prevazuta pentru inceperea meciului si sa completeze raportul de arbitraj.  
d) Toate meciurile vor incepe fix la ora stabilita prin programare. In cazul in care la ora stabilita pentru inceperea meciului o echipa nu poate incepe meciul din cauza faptului ca nu are suficienti jucatori, arbitrul va putea decide amanarea inceputului meciului cu maxim 10 minute.

13. CRITERII DE DEPARTAJARE ÎN CAZUL EGALITAŢII DE PUNCTE
Două echipe care acumulează acelaşi număr de puncte după ce au jucat toate meciurile din grupe, vor fi departajate pe baza, aplicării în ordine, a următoarelor criterii:
1. meciul direct;
2. golaverajul general mai bun (diferenţa între golurile marcate şi cele primite);
3. numărul mai mare de goluri marcate în toate meciurile;
4. În cazul în care trei echipe se află la egalitate de puncte se vor aplica, în ordine, criteriile de la punctul 2 şi 3.
5. În cazul unei partide terminate la egalitate in sferturi de finala, semifinale sau finale se va trece direct la executarea a cate 3 lovituri de la 7 metri de fiecare echipa. Daca egalitatea persista se va executa cate o lovitura de fiecare echipa pana una dintre echipe inscrie si cealalta rateaza.
Sistemul de atribuire a punctelor este următorul:
                joc câştigat  - 3 puncte
                joc egal        - 1 punct  
                joc pierdut   - 0 puncte

14. RĂSPUNDEREA JURIDICĂ ÎN CAZ DE ACCIDENTE MEDICALE SAU DE ALTĂ NATURĂ
Participarea în cadrul competiţiei se face pe propria răspundere a fiecăruia dintre jucători. Prin urmare, “Organizatorul” nu îşi asumă responsabilitatea şi nu poate fi tras la răspundere pentru eventualele accidente de natură medicală (sau de orice altă natură), ce este posibil să îi afecteze pe participanţi, în cadrul “Cupei 1 Mai la fotbal”.
Conştienţi de posibilele riscuri la care se expun prin participarea în cadrul unei competiţii sportive, participanţii la competiţie sunt pe deplin răspunzători pentru accidentele ce s-ar putea întâmpla în timpul competiţiei, iar participarea lor implică confirmarea din partea acestora a faptului că sunt apţi medical pentru efort sportiv, apţi medical pentru a putea participa la această competiţie şi nu au antecedente medicale ce îi împiedică să participe. În cazul unor accidente produse în timpul competiţiei (indiferent de natura lor), “Organizatorul” nu va plăti daune participanţilor sau echipelor pe care aceştia le reprezintă.

15. DISPOZIŢII FINALE                         
În cazul problemelor ivite pe parcurs, care nu sunt menţionate în prezentul regulament, "Organizatorul" are dreptul de a adauga noi dispozitii pentru buna desfasurare a competitiei.
Sistemul de desfăşurare şi calendarul competiţiei vor fi comunicate la “Şedinţa tehnică” ce se va desfăşura odată cu “Tragerea la sorţi”, pe data de 25 aprilie.

16. TROFEE ŞI PREMII
La finalul competiţiei, “Organizatorul” va oferi premii şi diplome pentru următoarele performanţe:
locul 1: trofeu, medalii, diploma;
locul 2: trofeu, diploma;
locul 3: trofeu, diploma;
golgheter: trofeu, diploma;
cel mai bun jucator: trofeu, diploma;
cel mai bun portar: trofeu, diploma;
premiul “Fair-Play”: trofeu, diplomă;
trofeul "trompeta competitiei" se acorda echipei de pe ultimul loc.

0 comentarii: